-Icke-regulatoriskt

Handeln i Neobos aktier på Nasdaq Stockholm inleds idag

Neobo Fastigheter AB (publ) (”Neobo” eller ”Bolaget”) meddelade den 13 september 2024 att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt Bolagets ansökan om upptagande av Bolagets aktier till handel på Nasdaq Stockholm och offentliggjorde den 18 september 2024 ett prospekt med anledning av bytet av marknadsplats. Idag, den 20 september 2024, inleds handeln i Bolagets aktie på Nasdaq Stockholm.

– Jag är oerhört stolt över Neobo och den förädling av bolaget som vi har åstadkommit sedan start. Noteringen påNasdaq Stockholms huvudlista är ett kvitto på det arbete som har utförts och en kvalitetsstämpel när vi nu tar nästa steg på vår tillväxtresa för att skapa ytterligare värde för aktieägare och kunder, säger Ylva Sarby Westman, VD för Neobo.

Neobos aktier kommer att handlas i Mid Cap-segmentet med oförändrat kortnamn (NEOBO) och oförändrad ISIN-kod (SE0005034550). Det sker inte något erbjudande eller utgivande av nya aktier i samband med bytet av marknadsplats till Nasdaq Stockholm och aktieägare i Neobo behöver inte vidta några åtgärder i samband därmed.

Advokatfirman Cederquist är legal rådgivare till Neobo i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm.