Vi är här för att hjälpa dig!
Behöver du göra en felanmälan? Det ska vara enkelt att komma i kontakt med oss på det sätt som passar dig bäst! Oavsett om du föredrar att använda boendeappen eller skicka e-post – vi finns här för att ta hand om dig!
Om ditt ärende är akut ska du alltid ringa!
Så här kontaktar oss på det sätt som passar dig bäst – vi är redo att hjälpa till!
När ska jag göra en felanmälan?
Som hyresgäst kan det ibland vara svårt att veta när man ska felanmäla något eller om man förväntar sig åtgärda det själv.
Nedan ser du några exempel på vad du som hyresgäst i första hand ansvarar för. Men om du av någon anledning inte har möjlighet att åtgärda detta själv på ett säkert och bra sätt, gör en felanmälan så hjälper vi dig vidare.
Som hyresgäst ansvarar du för:
- Byte av lampor, t.ex. i ugn, kylskåp och lysrör ovanför diskbänken
- Byte av trasiga säkringar i proppskåp
- Kontroller och byte av batterier i brandvarnaren
- Att rensa avlopp, golvbrunnar och vattenlås
Exempel när du ska göra en felanmälan:
- Om kyl eller vitvaror inte fungerar
- En vattenläcka uppstår
- En kran har börjat droppa
- Ett eluttag har gått sönder/lossnat
Göra en felanmälan
Beroende när på dygnet och hur akut ditt problem finns på olika sätt att anmäla ett fel till oss.
Vid akuta fel ring 010-178 97 00
Har något alltid allvarligt fel uppstått ska du ringa till oss!
- Vid vattenläcka
- Vid större elfel i lägenheten
- Totalt stopp i avloppet
Felanmälan dagtid
Du kan alltid anmäla ditt fel dygnet runt, enklast är att göra din felanmälan i boendeappen. Du kan även skapa din felanmälan via telefon eller skicka ett mejl. Om ditt ärende är akut ska du alltid ringa!